Alfa Autójavító Kft. > palyazat > Sikeres projekt az Alfa-Autójavító Kft.-nél

Sikeres projekt az Alfa-Autójavító Kft.-nél

  • Posted by: alfasuzuki2

Sikeres projekt az Alfa-Autójavító Kft.-nél

Projekt azonosítószáma: GINOP-2.1.2-8-1-4-16-2017-00245

Kedvezményezett neve: ALFA Autójavitó. Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

Projekt címe: Elektronikusan vezérelt siklószárnnyal és elektromos motorral ellátott, optimalizált anyaghasználattal előállított, 7.7m hosszú 4 személyes, szabadidős és társadalmi célú ultrakönnyű vitorlás hajó prototípus kifejlesztése és megvalósítása

Támogatás összege: 151 191 590 Ft

Támogatás mértéke: 55%

Projekt leírása:

A projekt keretében megvalósuló hajó, menetparaméterei alapján elektronikusan vezérelt (öntanuló rendszerrel támogatott) Z profilú, siklás közben történő kiemelő rendszerrel ellátott, mely az egytestű hajótest kialakítás tekintetében abszolút nóvum. A rendszer egyrészt oldalsó kiemelést és stabilitást eredményező szárnyak együttese, egyúttal kormánylap, és ennek Z profilú kivitele. A fentiek szerint kialakított hajótest kiegészül egy Lítium akkumulátor alapú tisztán elektromos cső motorral, amely használaton kívül a hajófenékbe süllyesztve egy áramlástanilag közömbös rendszert képez. A bemutatott fejlesztési elemek által projektünk illeszkedik a „Fejlett jármű- és egyéb gépipari technológiák” valamint a “Tiszta és megújuló energiák”” prioritásokhoz. A jelenleg felhasznált anyagok a vitorlás hajógyártásban a karbon szövet vagy az üvegszál szövet erősítésű vinyl vagy poliészter szendvics szerkezet. A szénszál (karbon) erősítésű szerkezet többszörösen erősebb és sokkal könnyebb, mint az üvegszálas erősítésű, de sokkal drágább is. A szerkezeti elemeket az un. bordákat és különböző erősítéseket mindenképp lényeges karbonból elkészíteni. A hajót képező többi elem esetében a jelen projekt szerinti kutatás fejlesztés eredménye lesz az, hogy hogyan, milyen arányban lehet társítani a karbon erősítésű szerkezetet az üvegszál erősítésűvel anélkül, hogy az egyes elemek ne veszítsenek a szilárdságukból, emellett a lehető legkönnyebb súlyt érjük el, mindezt úgy, hogy a hajótest bekerülési költsége alacsony marad, eredményezve ezzel a megcélzott végfelhasználói árat. Projektünk erre figyelemmel illeszkedik a „különleges anyagok, korszerű anyagok, modern anyagtechnológiák” intelligens technológiákhoz.

Projekt befejezése: 2022. március 31.